بررسی عملکرد ادارات ثبت فارس براساس شاخص‌های ۱۶‌گانه ابلاغی سازمان
بررسی عملکرد ادارات ثبت فارس براساس شاخص‌های ۱۶‌گانه ابلاغی سازمان
در نشست بررسی عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس، میزان پیشرفت برنامه‌های عملیاتی و شاخص‌های ۱۶‌گانه ابلاغی سازمان ثبت مورد ارزیابی قرار گرفت و راهکارهایی برای ارتقای آمار و تسریع فرآیندها ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنام فارس، امروز – چهارشنبه بیست و ششم –  شهریور ماه جلسه بررسی عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس با حضور محمد نخعی مدیرکل، معاونان، رؤسای ادارات تابعه (به‌صورت وبیناری) و کارشناسان، در سالن شهید سلیمانی برگزار شد. این جلسه با محوریت ارزیابی عملکرد ادارات ثبت استان در راستای شاخص‌های ۱۶‌گانه ابلاغی سازمان ثبت و ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود آمار عملکرد همراه بود.

در این جلسه که با محوریت بررسی عملکرد ادارات تابعه ثبتی این استان در راستای اجرای شاخص های ۱۶ گانه ابلاغی برنامه ابلاغی سازمان ثبت صورت پذیرفت و رؤسای ادارات تابعه ثبتی فارس نیز بصورت وبیناری حضور داشتند، ضمن بازبینی میزان پیشبرد برنامه های عملیاتی ابلاغی سازمان ثبت در راستای انجام فرایندها، راهکارهایی بمنظور ارتقای آمار عملکرد در شاخص های ۱۶ گانه برنامه ابلاغی ارائه شد.

محمد نخعی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ضمن بررسی آمار عملکرد ادارات تابعه در زمینه تعدادی از شاخص های ابلاغی منجمله میانگین زمانی تبدیل اسناد تک برگ به تک برگ و دفترچه ای به تک برگ، مکاتبات مراجع قضایی، خدمات غیر حضوری در سامانه کاتب، سرعت بخشی به صدور آراء هیأت های قانون تعیین تکلیف، تثبیت اراضی کشاورزی بر اساس قطعات و رسیدگی و صدور اسناد مالکیت قانون ساماندهی، خواهان سرعت بخشی به انجام فرایندها توسط این ادارات شد.

همچنین وی با اشاره به رصد لحظه ای و روزانه عملکرد ادارات تابعه ثبتی فارس توسط مسؤلان این اداره کل با هدف حسن انجام مصوبات سازمانی خاطر نشان نمود: ضروری است مجموعه ثبتی استان با هدف اجرای بهینه دستورالعمل های سازمانی، با تلاش مضاعف تحقق اهداف مد نظر را فراهم نمایند.

مدیرکل ثبت استان ضمن اشاره به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و اولویت های موجود در این زمینه بمنظور اجرای بهینه آن و نقش ادارات ثبت بعنوان متولی اصلی اجرای قانون فوق الذکر، اشراف به آن توسط رؤسا و همکاران ادارات تابعه ثبتی با هدف ارتقای دانش در این زمینه را ضروری برشمرد و آینده ثبت اسناد و املاک را مستلزم اجرای بهینه قانون الزام دانست و ابراز امیدواری نمود با برنامه ریزی و استمرار جلسات کارشناسی و هم اندیشی و نظارت در این زمینه شرایط اجرای بهینه قانون فوق را فراهم گردد.

در ادامه معاونین و رؤسای حاضر در جلسه مطالب مربوط به حوزه های خود را بیان نمودند و ضمن تبادل نظر، هم اندیشی صورت پذیرفت.

  • نویسنده : لیلا کریمی