منطقه ۱۱ شهرداری شیراز؛ الگوی محرومیت‌زدایی و مشارکت مردمی
منطقه ۱۱ شهرداری شیراز؛ الگوی محرومیت‌زدایی و مشارکت مردمی
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، منطقه ۱۱ شهرداری را نمونه موفق مدیریت شهری با محوریت محرومیت‌زدایی و جلب مشارکت مردمی دانست و از اجرای ده‌ها پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و تعامل با شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه شهری آنام فارس، سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر منطقه ۱۱، در نشست خبری گزارش عملکرد این منطقه، آن را «نمونه موفق مدیریت شهری با محوریت محرومیت‌زدایی و مشارکت مردمی» معرفی کرد.

به گفته حسینی، طی چهار سال نظارت بر فعالیت‌های منطقه ۱۱، شهردار و معاونان با بهره‌گیری از تجربه، تعهد و سابقه فرهنگی و اجرایی، تحولات چشمگیری رقم زده‌اند و بدون اتکا به بودجه‌های تخصیصی، با برنامه‌ریزی و استفاده از منابع داخلی، پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری را با سرعت بالا پیش برده‌اند.

وی احیای محلات، توسعه فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) و سالن امام حسین(ع) و اجرای پروژه‌های آبخیزداری برای کنترل سیلاب‌ها را از جمله اقدامات شاخص منطقه عنوان کرد و افزود: «ویژگی فرهنگی خاص این منطقه و پیگیری‌های یاوران شورا و شهروندان، زمینه اجرای پروژه‌ها با کیفیت بالا را فراهم کرده است.»

حسینی به نمونه‌ای از مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت: «در خیابان قناعت، پس از بارش‌های شدید و آسیب به کوچه‌ها، شهرداری با اجرای لوله‌گذاری و ایجاد حوضچه‌های آرامش، مشکل سیلاب را برای همیشه برطرف کرد. این اقدام ضمن افزایش ایمنی، باعث رشد ارزش املاک شد.»

وی اظهار داشت که منطقه ۱۱ همواره در جلسات شورای شهر و شهرداری شیراز به‌عنوان الگو معرفی می‌شود و شهردار شیراز به‌همراه معاونان پس از بازدید میدانی، از سرعت و کیفیت کارها، به‌ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی، تمجید کرده‌اند. به گفته او، اعتبارات منطقه نیز بر اساس عملکرد و پیشرفت پروژه‌ها تخصیص یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از رسانه‌ها خواست برای مشاهده دستاوردهای منطقه، از پروژه‌هایی چون خیابان قناعت، کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) و مجموعه فرهنگی بلوار نصر بازدید کنند و پیشنهاد داد در دهه فجر، «جشن پایان محرومیت» در این منطقه برگزار شود تا الگوی موفقیت آن به سایر مناطق شهر معرفی گردد.

او با تأکید بر اینکه رضایت ۱۰۰ درصدی در مدیریت شهری دست‌یافتنی نیست، گفت: «طبق نظرسنجی‌ها، منطقه ۱۱ با افزایش محسوس رضایتمندی مردم در حوزه خدمات شهری و فرهنگی، در بین مناطق شیراز جایگاه بالایی دارد.» حسینی این موفقیت را نتیجه همکاری سه‌جانبه شورای شهر، شهرداری و مردم دانست و الگویی قابل تعمیم به دیگر مناطق معرفی کرد.

پایان خبر/

 

  • نویسنده : لیلا کریمی
  • منبع خبر : پوششی