به گزارش خبرنگار گروه شهری
آنام فارس، شهردار شیراز در اولین بازدید شبانه سال ۱۴۰۴ خود از پروژههای عمرانی شهر که با حضور اعضای شورای شهر، مدیران شهری، پیمانکاران و اصحاب رسانه صورت گرفت، گزارشی از پیشرفت پروژههای مختلف ارائه کرد.
وی ضمن تشکر از همکاری و تلاش همه دستاندرکاران، به ویژه کارگران، مهندسین، مشاوران و پیمانکاران، به اقدامات انجامشده در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز، شهرداری شیراز با همکاری سایر دستگاههای اجرایی، نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر از مسافران و زائرین را در کمپهای شهرداری اسکان داد و رضایتمندی خوبی را برای میهمانان فراهم کرد.
اسدی با اشاره به پروژههای مترو، از پیشرفت قابل توجه خط ۲ خبر داد و گفت: در حال حاضر دو شیفت کاری در خط دو مشغول به کار هستند و دستگاه حفار مکانیزه در میدان کلمه سعدی، عملیات حفاری یکی از لاینها را به پایان رسانده است.
وی با اشاره به قول شهرداری برای مسافرگیری در این خط تا اواسط امسال، بر عزم خود و همکاران برای عمل به وعدهها و رعایت زمانبندی تأکید کرد. همچنین، شهردار شیراز از استقبال خوب مردم از خطوط متروی فعال ابراز خرسندی کرد و افزود که این امر، سرعتبخشی به تکمیل خطوط دیگر را در پی خواهد داشت.
در ادامه، اسدی به بازدیدهای شبانه مدیران شهری اشاره کرد و گفت: این بازدیدها به دلیل کمبود وقت در طول روز انجام میشود و هدف از آن، نظارت دقیقتر و تسریع در روند اجرای پروژهها است. وی همچنین از برنامهریزی برای آغاز عملیاتی خطوط ۳ و ۴ مترو در آیندهای نزدیک خبر داد.
شهردار شیراز با تأکید بر اهمیت حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک کلانشهرها، مترو را به عنوان یکی از مؤثرترین راهحلها برای این معضل معرفی کرد و افزود: شهرداری شیراز با اجرای همزمان سه یا چهار خط مترو، در تلاش است تا شیراز را به شهری دوستدار مترو و قطار شهری تبدیل کند.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح پروژههای اخیر اشاره کرد و گفت: در ۱۷-۱۸ روز گذشته، سه پروژه مهم از جمله زیرگذر گوییم، دوربرگردان میلاد و سه پروژه نورپردازی به بهرهبرداری رسیدند و در ۱۰-۱۵ روز آینده نیز سه پروژه بسیار مهم دیگر به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان به مردم شیراز تقدیم خواهد شد.
وی در مورد پروژه دوربرگردان میلاد، با تأکید بر اینکه این بزرگترین تقاطع چند سطحی در جنوب کشور با عملکرد کامل است، از اصحاب رسانه درخواست کرد که این پروژه را به خوبی پوشش خبری دهند.
اسدی همچنین توضیح داد که این پروژه، در جهت پاسخگویی به انتقاداتی مبنی بر عدم عدالت عمرانی در سطح شهر انجام شده است و خدماتی است که برای ساکنین مناطق جنوبی شهر و اتصال آنها به شمال کمربندی ارائه میشود.
پس از بازدید شبانه شهردار شیراز از پروژههای عمرانی شهر، خبرنگاران دغدغههای خود را در مورد پروژههای مختلف شهری با شهردار در میان گذاشتند و اسدی نیز به سوالات آنها پاسخ داد. یکی از اصلیترین دغدغههای مطرح شده، نگرانی در مورد آسیب رسیدن به آثار باستانی در مسیر عبور متروی خط ۲ از محدوده سعدیه بود.
شهردار شیراز در پاسخ به این نگرانی گفت: “سازمان میراث فرهنگی به وظایف خود عمل میکند و ما نیز با تعامل، مذاکره و ارائه مستندات فنی و کاوشهای باستانشناسی، تلاش میکنیم آنها را اقناع کنیم.”
وی با اشاره به جلسات برگزار شده با حضور کارشناسان و مشاوران میراث فرهنگی، ابراز امیدواری کرد که این نگرانیها به طور کامل رفع شود و پروژه بدون هیچ مشکلی ادامه یابد.
اسدی همچنین یادآور شد که مشکلات مشابهی در مورد پروژه حافظیه نیز وجود داشته که با مذاکره و تعامل حل شده است. موضوع دیگر مطرح شده، کمبود واگن برای خطوط متروی شیراز بود. خبرنگاری با اشاره به وعدههای قبلی شهرداری برای بهرهبرداری از خطوط جدید، سوال کرد که آیا مشکل کمبود واگن برطرف شده است یا خیر.