تلاش همه‌جانبه برای بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش در استان فارس
تلاش همه‌جانبه برای بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش در استان فارس

در نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد برگزاری رویداد «هزار کودک، هزار امید»، مسئولان ارشد استان فارس ضمن تأکید بر ضرورت همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی، بازماندگی از تحصیل را یک چالش اجتماعی و تهدیدی برای آینده جامعه دانستند.     به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی  آنام فارس، نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد رویداد «هزار کودک، […]

در نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد برگزاری رویداد «هزار کودک، هزار امید»، مسئولان ارشد استان فارس ضمن تأکید بر ضرورت همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی، بازماندگی از تحصیل را یک چالش اجتماعی و تهدیدی برای آینده جامعه دانستند.

 

 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی  آنام فارس، نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد رویداد «هزار کودک، هزار امید» با حضور مدیران ارشد استان فارس برگزار شد و موضوع بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به عرصه آموزش محور اصلی این جلسه قرار گرفت.

محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به این‌که بازماندن از تحصیل یک معضل صرفاً فردی نیست بلکه یک آسیب جدی اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: «فرآیند بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست و لازم است همه دستگاه‌ها، نهادهای حمایتی و تشکل‌های غیردولتی با همکاری و حمایت فعال وارد میدان شوند.»

وی افزود: «بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند سرآغاز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و حتی شروع روند جرم و بزهکاری در جامعه باشد و آموزش و تربیت صحیح، می‌تواند مسیری پایدار برای عبور از فقر و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.»
کلاری با ارائه آماری خاطرنشان کرد: «در حال حاضر، بیش از ۸۷ درصد دانش‌آموزان واجد شرایط ورود به پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.»
وی همه اعضای جامعه را نسبت به شناسایی و معرفی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به آموزش و پرورش مسئول دانست.

در ادامه، دکتر علی فاتحی، معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، با تأکید بر اینکه رویداد «هزار کودک، هزار امید» در سطح کل استان برگزار می‌شود، بیان کرد: «تفکیک آماری میان دانش‌آموزان بازمانده و ترک‌تحصیلی و شناسایی دقیق علل هر گروه، برای طراحی راهکارهای کارآمد ضروری است.»
وی نقش کلیدی نهادهای غیردولتی و اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس را در این زمینه بسیار مؤثر برشمرد و خواستار تعیین سریع‌تر مسئولیت دستگاه‌ها شد.

سیدمحمدحسن موسوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز با تأکید بر اهمیت موضوع بازماندگان از تحصیل گفت: «جمع‌آوری آمار دقیق و به‌روز از این دانش‌آموزان، پیش‌شرط برنامه‌ریزی مؤثر برای بازگرداندن آن‌ها به نظام آموزش است.»

در این نشست، دکتر ژیلا حیدری، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس، مهمترین دلایل بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل را نداشتن آدرس و تلفن صحیح، مهاجرت، معلولیت‌ها و بیماری‌های صعب‌العلاج اعلام کرد و افزود: «مدیران مدارس استان با جدیت در حال شناسایی و اجرای تمهیدات لازم برای بازگرداندن این دانش‌آموزان به چرخه آموزش هستند.»
وی مسائل فرهنگی و اقتصادی را از موانع همکاری خانواده‌ها برای بازگشت دانش‌آموزان دانست.

پایان /